Υποχρεωτικό
ΑΓΓΛΙΚΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΙΙ
Αρετή Βογοπούλου
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 2 Φροντιστήριο 2 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικού Υπόβαθρου (Υποχρεωτικό) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Αγγλική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Το μάθημα στοχεύει στο να αναπτύξει σε επίπεδο Γ1/Γ2 τις γλωσσικές δεξιότητες των φοιτητών και να τους καταστήσει ικανούς να κατανοούν και να χειρίζονται επιστημονικό Αγγλικό λόγο σε όλες του τις μορφές αναφορικά με τον τομέα σπουδών τους. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια έχει αποκτήσει τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες:
Γνώσεις:
κατανοεί αυθεντικά επιστημονικά κείμενα σχετικά με το αντικείμενο σπουδών με σύνθετες έννοιες, τεχνικούς όρους και εμπλουτισμένο λεξιλόγιο
γνωρίζει γενικό ακαδημαϊκό/επιστημονικό λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο
γνωρίζει σε καλό επίπεδο την ειδική επιστημονική ορολογία της ειδικότητας του
κατανοεί, συγκρίνει και αντιπαραβάλλει διαφορετικά είδη ακαδημαϊκών κειμένων (επιπέδου Γ1/Γ2)
Δεξιότητες:
επικοινωνεί γραπτά και προφορικά με ευχέρεια λόγου σε θέματα σχετικά με το αντικείμενο σπουδών
συνθέτει ή συνοψίζει πληροφορίες από ποικίλες πηγές συντάσσοντας ένα νέο, ορθά δομημένο, συνεκτικό κείμενο με καλό/πολύ καλό επίπεδο (εύρος λεξιλογίου, συντακτικών δομών και ποικιλία συνδετικών λέξεων)
παράγει σύνθετα προφορικά μηνύματα στην ξένη γλώσσα με σαφήνεια, βασισμένα σε προφορικά μηνύματα ή γραπτά επιστημονικά κείμενα στην Ελληνική, ή και αντίστροφα
Ικανότητες:
συμμετέχει με ευχέρεια σε συνήθεις περιστάσεις διαπροσωπικής επικοινωνίας κάνοντας σωστές υφολογικές επιλογές
κατέχει σημαντικά τις ικανότητες για την παραγωγή διαφόρων ειδών Γραπτού Ακαδημαϊκού Λόγου (περίληψη σύντομων ακαδημαϊκών κειμένων, παράφραση, περιγραφή γραφημάτων και διαγραμμάτων)
προσεγγίζει, επεξεργάζεται και αναλύει με αυτονομία αυθεντικά επιστημονικά κείμενα (εκτεταμένα κείμενα επιπέδου Γ1/Γ2)
μπορεί να παρακολουθήσει την εξέλιξη τη επιστήμης όπως αποτυπώνεται σε Αγγλόφωνες δημοσιεύσεις
Γενικές Ικανότητες Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των εξής γενικών ικανοτήτων:
Ανάπτυξη της ικανότητας για ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση
Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
Βελτίωση των στρατηγικών μελέτης και της εν γένει ακαδημαϊκής επίδοσης.
Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη και έρευνα
Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Οι βασικές ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν:
διδασκαλία και εξάσκηση γραμματικών/συντακτικών/λεξιλογικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου
κατάλληλες στρατηγικές προσέγγισης, κατανόησης και ανάλυσης επιστημονικών άρθρων και αποσπασμάτων επιστημονικών βιβλίων με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους
ανάλυση της δομής επιστημονικών άρθρων
συγγραφή μέτριας έκτασης ακαδημαϊκών και τεχνικών κειμένων (academic/scientificwriting)
παρουσίαση και διδασκαλία των γλωσσικών δομών που χρησιμοποιούνται στα τεχνικά/επιστημονικά κείμενα (περιγραφή, σύγκριση, ανάλυση, τεκμηρίωση κτλ)
Το διδακτικό υλικό αποτελείται από ποικίλα αυθεντικά κείμενα από ακαδημαϊκά βιβλία και επιστημονικά περιοδικά. Τα επιστημονικά θέματα επιλέγονται από μια ευρεία θεματολογία που άπτεται του αντικειμένου σπουδών των φοιτητών όπως χημεία τροφίμων, μικροβιολογία τροφίμων, επεξεργασία και ασφάλεια τροφίμων κτλ. Τα μαθήματα επίσης περιλαμβάνουν ΤΠΕ για την αναζήτηση πληροφοριών και πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, ντοκιμαντέρ κτλ). Τα φροντιστηριακά μαθήματα περιλαμβάνουν ασκήσεις και εργασίες προφορικού και γραπτού λόγου αντίστοιχες του θεωρητικού μέρους του μαθήματος.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Διαλέξεις στην αίθουσα,
Ασκήσεις σε ομάδες εργασίας με φυσική παρουσία των φοιτητών
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Χρήση Οπτικοακουστικού υλικού και πολυμεσικών εφαρμογών
Χρήση ηλεκτρονικής ιστοσελίδας του μαθήματος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 Τελική εξέταση 2 Αυτοτελής μελέτη 46 Σύνολο Μαθήματος 100 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γλώσσα Αξιολόγησης: Αγγλική
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
ερωτήσεις ανοιχτού τύπου
κείμενα με κενά
κείμενο κατανόησης γραπτού κειμένου
συγγραφή έκθεσης/περίληψης
Προαιρετική εργασία (30%) με υποχρεωτική προφορική παρουσίαση, ατομική ή ομαδική, σε θέμα σχετικό με το αντικείμενο σπουδών.
Σημείωση: Το ποσοστό της γραπτής εξέτασης είναι 70% σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής επιλέξει να επωφεληθεί από την πρόταση (II).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Bailey, S. (2011) Academic Writing. A Handbook for International Students. Routledge
British Council academic writing, grammar, and other resources: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/writing
(EFSA, European Food Safety Authority)
(FDA, Food and Drug Administration).
(WHO, World Health Organization).
Longman Dictionary of Contemporary English Online:
Morley, J., Doyle, P. &K. Pople (2007) University Writing Course. Express Publishing.
Reading skills for academic study: http://www.uefap.com/reading/readfram.htm
Κανναβάς, Κ. Αγγλοελληνικό λεξικό χημικών όρων.